A bevételek tekintetében nem volt olasz csapat a Top 10-ben a 2017/18-as szezonban a Deloitte frissen kiadott elemzése szerint, a relative korai BL-búcsúnak komoly hatása volt a klub költségvetésére.
A Deloitte Football Money League minden év januárjában kerül publikálásra az azt megelőző szezon bevételeinek megoszlásáról az egyes kluboknál. A kiadvány történetében ez az első alkalom, hogy a Top 10-ben nincs olasz csapat, a Juventus a 11. helyre csúszott vissza, helyet cserélve a Tottenham Hotspurrel.
A Juventus a 2011/12-es szezon óta nem volt ennyire hátra rangsorolva, ez azonban sokkal inkább az angol klubok bevételeinek rohamos emelkedése miatt alakult így, mintsem a Juventus rossz gazdálkodása miatt. Az első 10 helyen az olyan gazdasági óriások, mint a Real Madrid, a Barcelona, a Bayern München és a Paris Saint-Germain mellett ugyanis kizárólag angol klubok szerepelnek.
A Juventus bevételei 10,8 millió euróval 395 millió euróra csökkentek a 2016/17-es szezonhoz képest. Ehhez nagyban hozzájárult az, hogy a televíziós bevételek 33,1 millió euróval zuhantak vissza egyrészt a korábbi BL-búcsú miatt, másrészt meg azért, mert az AS Roma még tovább jutott a legrangosabb európai kupasorozatban. A fővárosiak egyébként ennek köszönhetően 9 helyet javítva a 15. pozícióra kapaszkodtak fel.
A Bajnokok Ligájában való szereplés pénzügyi fontosságát mutatja, hogy az új szponzori megállapodások – mint például a stadion névszponzorációs jogának értékesítése, vagy a Cygamesszel kötött mezszponzorációs szerződés aláírása – 19%-kal 143,3 millió euróra növelték a Juventus kereskedelmi bevételeit, ennek ellenére csökkent a Juventus összbevétele a szezonban.
A mostani idényben sem valószínű, hogy a Juventus vissza tudna kapaszkodni a Top 10-be egy kiváló BL-tavasz nélkül, ráadásul tovább nőtt a Serie A és a Premier League közvetítési jogainak értéke közti különbség is. Mindemellett idén már 4 olasz csapatnak volt garantált helye a BL csoportkörben, így a televíziós pénzek is több csapat között oszlottak meg. Azt persze egyelőre nem lehet felmérni, hogy Cristiano Ronaldo érkezése mekkora hatással volt a kereskedelmi bevételekre.
Íme a teljes lista, összehasonlítva a tavalyi rangsorral:
És egy-egy grafikon a bevételek szezononkénti alakulásáról és az idei bevételmegoszlásról:
A teljes kiadványt innen tudjátok letölteni.